Monday, April 25, 2011

خودسانسوری یا دستور از بالا: سایت‌های حکومتی و روزنامه‌ها، عکس‌های احمدی‌نژاد را منتشر نمی‌کنند

از یکسو تیم احمدی‌نژاد جنگ همه جانبه‌ای را با مداحان طرفدار علی خامنه‌ای آغاز کرده است، اما هیچ توجه کرده‌اید که از بعد از جریانات معروف به «استعفای حیدر مصلحی وزیراطلاعات»، از سوی دیگر جنگ تازه‌ای نیز در جریان است و آن اینست که  سایت‌های وابسته به حکومت و نشریات، عکس‌های خبری احمدی‌نژاد از جمله عکس‌هایی از سفراستانی اخیر وی به استان کردستان و دیدارش با هیاتی از کنگره چین را چاپ نمی‌کند! آنطور که حافظه من یاری می‌کند، روزی نبود که عکسی از احمدی‌تژاد در صفحه اول روزنامه‌های کیهان و ایران و همچنین سایت تابناک بچاپ نرسد! روشن نیست این اتفاق یک خودسانسوری است از ترس رهبر، یا دستوراتی محرمانه از بالا

اطمینان دارم پس از انتشار این مطلب، حکومت برآن خواهد شد تا برای حفظ ظاهر مبنی بر اینکه هیچ اختلافی بین رهبر و رییس جمهور وجود ندارد،انتشار مجدد عکس‌های وی در سایت‌ها و روزنامه‌ها از سر گرفته شود. من اگر جای احمدی‌نژاد بودم برای دهن‌کجی به خامنه‌ای، همان‌گونه که در جلسه هیات دولت‌ای که با حضور وزیر اطلاعات منتصب خامنه‌ای تشکیل شد، شرکت نکرده‌ام، اجازه نمی‌دادم، به این زودی‌ها، هیچ عکس‌ خبری‌ای از من، منتشر شود! من برای همدردی با احمدی‌نژاد که عاشق چاپ شدن عکس‌هایش بود و به گمانم هنوز هم است، عکس او را در این سایت می‌گذارم

در آخر، نکته دیگر اینست که پیروز میدان جنگ با مداحان که از نفوذ بسیاری برخوردارند و در کودتای انتخاباتی ۸۸ نقش برجسته‌ای ایفا کردند - همانگونه که شعبان جعفری در سال ۱۳۳۲ در طرفداری از محمد رضا شاه نقش پر اثری داشت - به کجا خواهد انجامید؟